Lesoverzicht - Yoga Centrum Assen

Hatha Yoga

De klassieke vorm van Yoga waarbij inspanning en ontspanning in evenwicht staan. Er wordt geoefend vanuit een naar binnen gerichte aandacht, hierbij ontstaat ruimte om waar te nemen en te ontspannen in wat zich van binnen voordoet. Fysieke en mentale grenzen worden op een zachte manier opgezocht en verruimd. Dit zorgt voor een groter, innerlijk draagvermogen en meer vitaliteit, met ruimte voor je eigen ervaring. Of je het nu doet voor lichamelijke klachten, ter ontspanning of bewustwording, resultaat is er voor iedereen, ongeacht leeftijd of niveau.

Yin Yoga

In de Yin Yogales verloopt alles langzaam en rustig, je neemt tijd voor je lichaam en je gevoel. Door elementen van Yin Yoga ervaren wij ontspanning en stilte. Deze oefeningen zijn mild en een van de beste manieren om bindweefsel en gewrichten te herstellen en versterken. Het kan mensen helpen die last hebben van vermoeidheid & stress om en druk hoofd “leeg” te maken of beter in slap te komen.

Vinyasa Yoga/Poweryoga

Is een dynamische vorm van Yoga. Waarbij je je redelijk intensief beweegt, deze vorm van Yoga is zeer geschikt als aanvulling op bijv. duursporten en krachtsporten. Het is de coördinatie van een flow van bepaalde houdingen op de beweging van de ademhaling. Je flowt als het ware van de ene naar de andere houding in een sequence. Het resultaat is een gezonde geest in een gezond lichaam.

Poweryoga is een fantastische, sportieve oefenvorm om een sterk en gezond lichaam te krijgen en/ of te behouden. Emoties, spanningen en allerlei angsten slaan we op in ons innerlijke systeem. Deze vaak ongewenste en soms ook schadelijke verborgen klachten worden in het lichaam losgemaakt tijdens de oefeningen. Na het volgen van Power Yoga voel je je fitter, kalmer en energieker.

Beginnerscursus Yoga

Wil je graag beginnen met Yoga maar weet je niet precies hoe?
In deze beginnerscursus maak je op een laagdrempelige en toegankelijke manier kennis met de basisprincipes van Yoga. 

Stap voor Stap leer je
-de basisyogahoudingen
-de yogaademhaling
-de filosofie van yoga
-ontspanningsoefeningen
-bewustwording van je lichaam

Meditatie avonden

Meditatie is een eeuwenoude en eenvoudige manier om rust, evenwicht en energie te vinden.
Je kan op allerlei manieren meditatie beoefenen, er is niet één juiste manier.
De meditatie avond is voor iedereen, die een moment van rust nodig heeft of wil inplannen in zijn/haar dag en daar thuis de mogelijkheid niet voor heeft.

De meditatie avond bestaat uit 
~Geleide meditaties
~Yoga Nidra(Yoga Nidra is een van de best bewaarde geheimen uit de Yoga, het is een methode om op een bewuste manier hele diepe ontspanning te kunnen ervaren. Het is Yoga, zonder het doen van Yoga houdingen, een systematische methode waarbij naar complete fysieke, mentale en emotionele ontspanning wordt toegewerkt. Tijdens Yoga Nidra lijkt het alsof je slaapt, maar je bewustzijn is nog aan het werk op een dieper niveau)
~Visualisatie meditaties
~Ademhalingsmeditaties

Zwangerschapsyoga

Deze cursus zwangerschapsyoga is voor alle trimesters en elk moment van je zwangerschap(Vanaf week 12).
Zwanger zijn is een bijzondere tijd waarin je lichaam en geest zich voorbereiden en klaarmaken om een nieuw leven geboren te laten worden.
De 3 lessen kunnen je helpen om de veranderingen in je lichaam op een ontspannen manier toe te laten en de oefeningen helpen je voor meer flexibiliteit, stabiliteit, balans & versterking van je bekkenbodem.
De ademhalingsoefeningen geven je rust
en de aandacht en tijd die wij ons nemen laten je genieten van je baby in je buik.

Blok van 3 lessen
Datum: 30e september 18.30-19.45uur, 17e & 31e oktober 19-20.30uur
Kosten: €38

Yoga massage

Healing massage is een volledige lichaamsmassage die zowel werkt op het fysieke als het subtiele lichaam en op de geestesgesteldheid.
De massage is op basis van healing en diverse massagetechnieken zoals Ayurvedische en Thai massage.
Deze massage sessie is een eeuwenoude massagevorm die gebaseerd is op traditionele Thaise geneeswijze  met invloeden uit de Indiase Yoga en de Chinese acupressuur. De behandeling bestaat uit een dynamische, ritmisch uitgevoerde massage, waarbij met handen en voeten druk wordt uitgeoefend op de energiebanen van het lichaam. Deze complete lichaamsmassage wordt gecombineerd met diepgaande strekkingen, ontleend uit Yoga. De combinatie van strekkingen en acupressuur zorgt voor diepe ontspanning en het versoepelen van je gewrichten. Blokkades kommen los en dit  zorgt ervoor dat je energie weer vrij kan stromen. Je krijgt de massage op een zachte mat op de vloer, gewoon door je kleding heen. Draag daarom loszittende comfortabele kleding tijdens je sessie.

De prijs van een massage is € 75.00
Stuur een mail voor een persoonlijke afspraak

Meditatie cursus

Het regelmatig beoefenen van mediteren kan veel voordelen bieden op zowel lichamelijk als geestelijk vlak. Sommige zijn vastgesteld door medische studies, zoals bijvoorbeeld het toenemen van het concentratievermogen en het verbeteren van het immuunsysteem. De voordelen van regelmatige meditatie beoefening zijn:

♧Verbetering van het concentratievermogen

♧Stimulering van het parasympathisch zenuwstelsel

♧Emotionele harmonie/stabiliteit

♧Vermindering van angst, stress en zorgen

♧Vernieuwing van de hersenscellen en verbetering van de algehele efficiëntie van de hersenen

♧Verbetering van het geheugen

♧Meer energie en minder geestelijke en lichamelijke vermoeidheid

♧Meer tolerantie van chronische pijnen

♧Verbetering van het slaapvermogen verbetert en minder slapeloosheid

In deze cursus gaan wij stap voor stap dieper in op de rol van meditatie en door simpele oefeningen begrijp je niet alleen op intellectueel niveau wat meditatie voor je kan betekenen, je geeft je zelf de ervaring wat voor een zelfgenezend vermogen het beoefenen heeft.

Aerial Yoga

Aerial Yoga geeft op een andere manier invulling aan de Yoga les. Het grote verschil ten opzichte van andere Yoga vormen is dat je bij Aerial Yoga gebruik maakt van een doek. Dit is een soort Yoga hangmat. In deze les wordt gevlogen, gehangen en geschommeld in de doeken. Je bouwt op een speelse manier kracht en souplesse op en klassieke yogahoudingen ervaar je totaal anders in relatie tot de zwaartekracht. Door alleen maar te hangen, verlengt de wervelkolom en creëer je meer ruimte en ontspanning in rug, nek en schouders. Deze les is toegankelijk voor alle niveaus. De meditatieve flow, geleid door de adem, helpt bij het creëren van ruimte in gewrichten en vastzittend bindweefsel. Samen met het doek kom je net iets verder in de strekkingen en de ontspannende houdingen dragen, masseren en wiegen je.

Tips vooraf: draag gemakkelijke kleding zonder ritsen of andere scherpe onderdelen, elstiekje in plaats van haarspelden en ook je sieraden mag je thuis laten en graag een shirt draagen met korte of lange mouwen ivm schoonhouden van de doeken